keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Muotitalo Tyynelä - Lukekaa varoitus

Minun piti heti eilen aamulla perua suutuksissani varaamani aika Muotitalo Tyynelään, mutta päätinkin käyttää sen ajatellen, että on hyvä kaivaa mekko selkeämmäksi muistikuvaksi mieleen sekä sovittaa muitakin henkareihin jääneitä mekkoja. Saapuessani liikkeeseen seisoi sama myyjä, kuin lauantaina hieman tympeästi vastassa ja kaivoi 2 jo sovittamaani mekkoa esiin sekä vain yhden uuden, vaikka kauppa oli täynnä mekkoja. Sovitin ensin nämä kaksi muuta ennen mahdollista the mekkoa ja myyjän käytös näitä sovittaessa toi minulle inhottavan olon. Kehuessani mekkoja kauniiksi ja kuinka päätös olisi vaikea hän vain tokaisee päättäväisesti sen "the mekon" olevan paljon parempi minulla eikä päätös ole vaikea. Yksi sovittamistani mekoista oli myös pienehkö päälläni ja myyjä KIELSI minua katsomasta taakse, vaikka olisin halunnut nähdä miltä laahus näyttää. Muutenkin myyjä puuskutti äänekkäästi pukiessaan mekkoja päälleni ja en kauaa niitä ehtinyt ihastella vaan tuntui, että minua hoputettiin.

Viimeinen oljenkorsi oli kun puimme päälleni "the mekon" ja astelin peilin eteen. Kerroin myyjälle tässä vaiheessa, että luulen sen olevan tämä mekko, mutta haluaisin tulla vielä kolmannen kerran paikalle, jotta äitinikin pääsee antamaan "siunauksensa". Tähän myyjä äänekkäästi huokaisi ja tokaisi "että kolmannen kerran". Pöyristyttävää! Tästä eteenpäin myyjä näytti vain hapanta naamaa ja kirjoitti jälleen mekon numerosarjan lapulle ylös. Tehdessäni lähtöä myyjä ja hänen harjoittelijansa(luulen olevan siskontyttö tms.) seisoivat vain tuijottamassa minua. Pudotin tässä vaiheessa kädestäni tuon lapun ja se lensi suoraan heidän jalkoihinsa. Myyjät eivät tehneet elettäkään nostaakseen lappua vaan kävin kumartelemassa heidän jalkojensa juuressa. Oloni oli todella nöyryytetty ja inhottava. Myös ensimmäisellä kerralla tuntemani into ja ihastus mekkoa kohtaan alkoi häipyä myyjän inhottavan käytöksen vuoksi. En tiedä haluanko palata tänne liikkeeseen sittenkään, vaikka varasin ajan nyt torstaille 12.12.

Jos ajattelitte käydä Muotitalo Tyynelässä (Mannerheimintie 62, Helsinki) niin harkitkaa tarkasti menettekö sinne toiste. Siellä ei tykätä asiakkaista, jotka tulevat vaivaamaan myyjien istumista ja rupattelua. Itsekin palvelualalla olevana en voi kuin kauhistella tämän naisen palvelualttiutta. Kyseessä on kuitenkin todella isot rahat ja tuollaisella käytöksellä en halua jättää sinne liikkeeseen rahojani. Luulen, että tulen olemaan liikkeen johtoon yhteydessä. Sen verran kauhea olo minulle jäi myyjästä.

12 kommenttia:

  1. Kamalaa asiakaspalvelua!!! Ehdottomasti olet yhteydessä liikkeen johtoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin olinkin. Laitoin liikkeen omistajalle/johtajalla eilen sähköpostia, jossa kyllä kerroin mitä mieltä olin viime käynnistä. Myöskin maininnat blogistani, jotta viesti uppoaisi paremmin. Nyt odotellaan vastausta.

      Poista
  2. Hirveetä käytöstä! Kuitenkin nuo sovitukset ovat jokaiselle morsiammelle ikimuistoisia ja tärkeitä hetkiä... :(

    HeinäMorsian

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Niinpä. Toivon liikkeen omistajan vastaavan sähköpostiini, sillä mahdollinen voittajamekko löytyi juurikin tuolta. Myyjä vain pilasi koko jutun tökeröllä käytöksellään ja saattaapa siksi olla etten palaa liikkeeseen. Toivottavasti omistaja ottaa siis sähköpostini vakavissaan. Eivät kuitenkaan ole ainoa häämekkoja myyvä liike Helsingissä..

      Poista
  4. Ompas tökeröä käytöstä ollut myyjiltä. Asiakaspalvelun pitäisi olla sujuvaa ja mielekestä. Ei tuollaista. Ilman muuta laitat liikkeen johdolle palautetta asiasta.

    VastaaPoista
  5. Hyvä, että olet viitsinyt laittaa palautetta eteenpäin ! Niin moni varmaan vain pahoittaa mielensä eikä jaksa sen enempää kirjoittaa palautetta. Itsekään en laittaisi rahojani liikkeeseen, josta saa tuollaista palvelua. Kannattaisi vaihtaa työpaikkaa jos on niin kyllästynyt palvelutyöhön. Toivottavasti löydät unelmiesi mekon muualta!

    VastaaPoista
  6. Onko mekko juuri Tyynelän omaa mallistoa? Jos ei ole, senhän voisi löytää jostain muustakin liikkeestä. Toivottavasti myyjän asenne muuttuu palautteen jälkeen. Todella ankeaa ja ala-arvoista käytöstä asiakaspalvelijalta.

    VastaaPoista
  7. Aivan käsittämättömän urpoa toimintaa! Mä olisin varmaan alkanut jo pillittää liikkeessä.. :D Kurjaa kun on noin suuri ja tärkeä asia kyseessä, niin joku työhönsä kyllästynyt akka pilaa sen. Toivottavasti voit palata liikkeeseen vielä hyvillä mielin, ja mä odottaisin vähintäänkin jotain shampanjatarjoilua ja erittäin ystävällistä myyjää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omistajaan olenkin nyt ollut yhteydessä ja suoraan kysyinkin sähköpostissa tarjousta "morsiuspaketista". Vastausta vain odotellessa :)

      Poista
  8. Minunkin yksi lempimekoistani oli heidän mallistoaan, mutta en kokenut liikkeessä oloani tervetulleeksi ja kovin tuntui kiireiseltä meininkin eli jätin menemättä uudelleen. Nim. toinen asiakaspalvelija :).

    VastaaPoista